Mangler du en historie?

Mangler du en fed historie, er du altid velkommen til at give os et kald eller smide en mail vores vej.

Vi har samlet alt det, du som journalist behøver for at komme bedst i mål med din historie. Find vores pressekit med fotos her på siden.

Pressekontakt:
Adm. direktør
Kim Gervin
kkg@myway.dk

Pressekit

Pressebilleder og logo kan hentes i høj kvalitet her:

Let's get FAQtual

Alle skal have muligheden for at kunne anskaffe sig en computer på en måde, der er bedre for både pengepungen og miljøet.  

Hos myway får du en computer på abonnement, der altid virker – alt inkluderet. Du er fri for udbetaling, at tage stilling til dyre forsikringer eller at vente på, at den bliver fixet, hvis uheldet er ude. Simple as that! 

For med en computer fra myway er forsikring, levering, reparation og performancegaranti alt sammen en del af dit abonnement. Driller din computer eller er uheldet ude, så reparerer eller ombytter vi computeren for dig inden 24 timer – vi er nemlig de ansvarlige for, at din computer altid virker. 

Ved at have en computer på abonnement, bidrager du til en cirkulær økonomi og gør op med ”brug og smid væk”-kulturen. Vi skal sammen forlænge levetiden af vores elektronik ved at give det en second chance. Hvorfor købe en computer for senere at begrave den i skuffen, når den i stedet kunne hjælpe andre med at realisere deres drømme og ambitioner?  

Vores ambitioner om at tage ansvar for miljøet skal ikke gå ud over ydeevnen på din myway computer, og derfor kommer alle vores computere med performancegaranti. Er du ikke tilfreds med computerens performance, giver du os besked, så sørger vi for, at du får en, der lever op til dine behov/forventninger.  

Med myway skal du bare fokusere på at bruge din computer til det, du har lyst til. Vi tager os af den, når du er færdig med den – og sørger for, at andre får den samme glæde af den, som du har haft. 

Vi er et bedre alternativ til nyt – et bedre alternativ til køb.  

Hos myway får du en computer på abonnement, der altid virker, til en fast månedlig pris. Derudover er myway:

  • ♻️ Et bedre alternativ til nyt – din vej er (for)sikret og med god samvittighed
  • 💸 Et bedre alternativ til køb – og din vej er fri og fleksibel

Vi er et bedre alternativ til nyt, da vi forlænger levetiden på det, der allerede er produceret, og gør det uden risiko for ”brugsskader” for dig. Vi står nemlig til ansvar for, at de computere, vi sender ud, er gennemtestet og af en høj kvalitet. Med myway bidrager du til en cirkulær økonomi, hvor du gør op med “brug og smid væk”-kulturen i samfundet. 

Du slipper samtidigt for at skulle bruge dine surt opsparede penge på en computer ved i stedet at have et lavt kendt månedligt abonnement, som giver dig et større rådighedsbeløb til dig selv uden rente og gældsforpligtelser, som du traditionelt kender det fra at låne penge.  Vi vil gøre det let at handle ansvarligt ved at forlænge levetiden på elektronik uden bøvl og risiko for forbrugerne. Vi ved, at langt de fleste gerne vil tage et mere ansvarligt valg, hvis de bliver præsenteret for det. Det gør myway.

Hos myway har vi computere til alle. Du kan vælge imellem:

My Worker
En computer uden for mange dikkedarer. My Worker er pålidelighed og stabilitet pakket ned i en 14” bærbar computer.  Om du er i gang med den næste bestseller eller har behov for en computer til hverdagens gøremål – My Worker got your back.

My Business

My Business er en eksklusiv computer designet til professionelt brug og dig, der nægter at gå på kompromis med design og kvalitet. My Business er computere leveret med stærke specifikationer, som fx I5/I7 processer, 16 GB RAM mv. Computerne har forskellige lækre features som fx touchskærm og baggrundsbelyst tastaturer mv.

My Business computerne er high-end computere fra top-brands som HP og Lenovo som har specialiseret sig i at levere computere fremstillet af kvalitetsmaterialer som fx aluminium og carbon, hvilket ikke kun sikrer et lækkert design, men også gør dem lette at tage med på farten.  My Business er det perfekte valg for den kræsne bruger, som ønsker en professionel computer af højere kvalitet. 

Se computere og specifikationer på den enkelte model

 

My Power
Et kraftfuld beast i lækkert design til dig, der ikke kan få nok. 32GB RAM, samt yderligere 4GB RAM til det dedikerede grafikkort, og vi kan blive ved. Der er altså ikke sparet på noget. My power – take the world by storm.

My Mac
Bliv den første bruger af en lækker MacBook Air. Vi har både M1 og M2. Du kender den. Det ved vi. My Mac – what’s not to like?

Se alle vores computere her

Ja, det kan du godt. Hos myway er der ingen binding efter de første 60 dage. Det vil sige, at fra du har signet up og modtaget din computer, kan du opsige dit abonnement efter 60 dage.  Opsiger du dit abonnement og returnerer computeren i de første 6 måneder opkræves der et afleveringsgebyr på 599 kr. til at dække returnering, modtagelse, nulstilling mv. Efter 6 måneders abonnement er tilbagelevering gratis. Det har vi gjort for at have et godt tilbud til dig, som kun skal bruge computeren i kort tid.

Hos myway får du altid en computer i topkvalitet. Den er altid grundigt klargjort til brug, hvor vi har gennemtjekket og renset computeren og installeret nyeste operativsystem. Computeren kan have haft en tidligere ejer, men vil altid stå skarpt, så du er sikret den bedste performance.

Hos myway bruger vi computere (PC) som du ikke typisk ser i butikkerne. Vi bruger nemlig producenternes high-end serier, som Lenovo ThinkPads eller HP Elitebooks.  Alle vores computere er tjekket igennem på mere end 40 punkter, inden de sendes til dig. Det er vores garanti til dig for, at du modtager en computer af den højeste kvalitet.

Når du modtager din pakke med din myway computer, har vi gjort lidt ekstra ud af det. I kassen vil der være en computer, en oplader og et fedt sleeve, som er produceret i 72% genbrugt plastik fra drikkeflasker, samt en lille overraskelse. Emballagen, som vi sender pakken i, er selvfølgelig også lavet i genbrugsmaterialer.

Hos myway er der ingen binding efter de første 60 dage. Det vil sige, at fra du har signet up og modtaget din computer, kan du opsige dit abonnement efter 60 dage. Det har vi gjort for, at folk, som har brug for en computer i en meget kort periode, finder en anden løsning – og dermed vi kan holde prisen nede til dig, der ønsker en myway computer i længere tid. Opsiger du dit abonnement og returnerer computeren i de 6 måneder opkræves der et afleveringsgebyr på 599 kr. til at dække returnering, modtagelse, nulstilling mv. Efter 6 måneders abonnement er tilbagelevering gratis.

Du vil dog altid betale dit abonnement månedligt. Dit abonnement stopper først, når vi har modtaget computeren retur.

Du kan naturligvis benytte dig af vores 14 dages fortrydelsesret. Denne skal dog benyttes indenfor 14 dage efter, du har modtaget din computer. 

Der er naturligvis ingen binding, hvis du skulle fortryde inden for de første 14 dage. Din fortrydelsesret gælder i 14 dage fra, du har modtaget pakken. Du bruger din fortrydelsesret ved at udfylde en erklæring på myway.dk (fortydelsesformular). Hvis du fortryder, får du beløbet tilbagebetalt senest 14 dage efter vi har modtaget computeren igen.

Med en computer på abonnement betaler du en månedlig pris, der afhænger af den computer, du har valgt. Du betaler med et betalingskort, som du tilkobler, når du opretter dig og bestiller din computer. Du kan betale med Visa dankort eller MasterCard. Uanset hvordan du vælger at betale, pålægges der ikke noget gebyr, og der vil altid være tale om forudbetaling.

Vi trækker først pengene, når computeren er sendt din vej. Dog tjekker vi altid, at der kan trækkes via din valgte betalingsmetode. Efter købet foretager vi et kredittjek, som du automatisk vil få svar på via mail. I et løbende abonnement faktureres eller trækkes efterfølgende abonnementsperioder automatisk via det betalingsmiddel, du har oplyst ved bestilling.

Skulle du være så uheldig at løbe ind i nogle med lange fingre, skal du registrere tyveriet til os på mail – så kan vi sende dig en opgørelse med værdisætning af computeren. Det næste du skal gøre, er at anmelde tyveriet hos politiet, hvor du skal vedhæfte opgørelsen, samt anmelde tyveriet til din indboforsikring, så du kan få udbetalt erstatning for tyveriet. Vi sender dig en faktura på erstatningsbeløbet, og når det er betalt, starter vi et nyt abonnement til dig og så er du hurtig oppe at køre igen.

En myway computer leveres med fabriksnye indstillinger.  Vi anbefaler derfor, at du selv installerer virusbeskyttelses program og tager back up – better safe than sorry.

Skal du bytte computeren eller opsiger du dit abonnement, er du også selv ansvarlig for at tage back up af dine data. Vi skal dog nok huske dig på det i begge tilfælde, hvis du skulle glemme det.

Skulle uheldet være ude og forårsaget af en fejl 40, er selvrisikoen på 500 kr. Selvrisikoen er gældende ved pludselig opståede skader som fx smadret skærm som følge af tab eller lignende uheld. Ved grov uagtsomhed, bortkomst eller tyveri dækker forsikringen ikke. Ved tyveri anbefaler vi, at du tjekker om din indboforsikring dækker.

Hvis computeren ikke kan tænde, eller du oplever andre performanceproblemer, skal den selvfølgelig fikses – det klarer vi. Alt du skal gøre, er at registrere et byt på min profil og så sende computeren retur til os i det medfølgende myway sleeve – Husk også at sende opladeren med. Så sender vi dig en tilsvarende computer tilbage senest 24 timer efter, vi har modtaget den gamle. Vi anbefaler altid, at du sender computeren retur i den emballage, du modtog den i, eller på en anden forsvarlig måde. Har du ikke selv emballage, kan du købe et nyt retur-kit lige her. Husk altid at tage backup af dine data og nulstille computeren, inden du sender den retur.

Det vil vi ærgre os meget over. Men vi vil naturligvis ikke holde på dig, hvis du ikke har brug for dit computer-abonnement mere. Du kan opsige dit abonnement ved at ringe til customer care på tlf. 78 71 88 88. Har du den originale emballage, skal du bare sende computeren tilbage i den. Har du ikke den originale emballage, kan du købe et nyt retur-kit – det kan du gøre lige her. Efter, at du har sendt opsigelse afsted, vil du modtage en returlabel på mail. Husk at tage backup af dine data, nulstille computeren og sikre, at computeren ikke er låst med password. Husk også at få en kvittering, når du afleverer pakken til forsendelse. Skulle du fortryde, er du altid velkommen tilbage igen.

Hvis du skal bytte eller sende din computer tilbage til os, er det vigtigt, at du nulstiller computeren og fjerner koden inden. Inden du nulstiller din computer, så husk altid at tage en backup af dine data.

Vejledning til Windows

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/muligheder-for-genoprettelse-i-windows-31ce2444-7de3-818c-d626-e3b5a3024da5#bkmk_win11_reset_pc

Vejledning til MacOS

https://support.apple.com/da-dk/HT212749

Sådan logger du ud af dit Apple-id

https://support.apple.com/da-dk/104958#:~:text=S%C3%A5dan%20logger%20du%20af%20p%C3%A5,derefter%20p%C3%A5%20Behold%20en%20kopi.

Du er også velkommen til at tage fat i vores Customer Care, hvis du har spørgsmål eller problemer med at nulstille computeren.

I nogle tilfælde kan vi via TeamViewer QuickSupport hjælpe med dit problem, frem for at maskinen skal sendes ind til myway.
Tag kontakt med vores kunderservice og aftal forløb. Hvis det bliver aftalt at vi skal yde fjern support, skal du have QuickSupport applicationen installeret. Links til at hente den som passer til din maskine findes herunder.

QuickSupport for Windows 

Quick Support Apple Mac

Scroll to Top